2010 | 2011 | 2012 | 2013 | 2014 | 2015 | 2016 | 2017 | 2018 | 2019
Google Photos debiutas
2015 m. prasidėjo nuo „Google Photos“ debiuto. Aplikacija buvo pristatyta kaip atskira programa nuo visų jau komplektuojamų „Android“ ir „iOS“ telefonuose. Naujoji „Google Photos“ aplikacija reiškė, kad vartotojams nebereikia turėti „Google+“ paskyros, kad galėtų naudotis patogia automatinio atsarginio nuotraukų ir vaizdo medžiagos kopijavimo paslauga ir intelektualia nuotraukų rūšiavimo funkcija su patogesnės paieškos galimybėmis. Tai taip pat atvedė į naują erą, kai visos nuotraukos, darytos keliuose įrenginiuose, buvo saugomos ir pasiekiamos iš vienos vietos.
Google tai buvo didelis žingsnis link vieningos nuotraukų talpinimo ir laikymo platformos, skirtos Android vartotojams, sujungiant visus įamžintus prisiminimus, nesvarbu, kur ar kaip jie užfiksuojami. 2015 m. „Google Photos“ nebuvo visavertė programa, kokią turime šiandieną, tačiau ji paklojo tvirtą pagrindą kompanijai toliau tobulinti funkcionalumą, orientuotą į draugišką ir patogią nuotraukų bei vaizdo įrašų valdymo aplinką.
Jos populiarumas ženkliai šoktelėjo po to, kai Google paskelbė, kad kiekvienas nusipirkęs „Pixel“ telefoną gaus neribotą nuotraukų saugyklą Google debesų sistemoje.
Nepastebimai „Google Photos“ tapo neatsiejama Android aplinkoje komplektuojamų programų dalimi.
Vienas didžiausių 2015 m. ginčų kilo dėl „Qualcomm“ gaminamo „Snapdragon 810“ – naujausio procesoriaus, kurį kaip tikėtasi, dauguma išmaniųjų telefonų gamintojų naudos savo flagmanams, išleistiems metų bėgyje.
„Snapdragon 810“ versija turėjo kaitimo problemų, tačiau „Qualcomm“ greitai paneigė tai, o kad būtų dar įtikinamiau, pasitelkė telefonų gamybos pramonės partnerius, kurie deklaravo jog tai buvo geriausias turimas procesorius. Tačiau realūs faktai po pirmo naudojimo rodė priešingai ir buvo atvejų, kai telefonai valdomi minėto procesoriaus, pavyzdžiui „LG G Flex 2“, kurį laiką turėdavo praleisti šaldytuve, kad vėliau vėl tinkamai veiktų.
Netrukus, tais pačiais 2015 m. „Nexus 6P“ pasirodė su šiek tiek atnaujinta „Snapdragon 810“ versija ir jis neturėjo tos pačios perkaitimo ligos. Nors iki šiol nėra aišku, ką „Qualcomm“ tiksliai pakeitė, yra žinoma viena priežastis: „Nexus 6P“ telefone Google sukūrė 64-ių bitų Android versiją skirtą sąveikavimui su 64 bitų procesoriumi.
Lyg ir Android kūrėjai neturėjo spręsti tokios problemos, bet tik jie patys turėjo pakankamai žinių, kaip tą padaryti.
„Snapdragon 810“ niekada nebus minimas kaip vienas geriausių „Qualcomm“ gaminių, tačiau ši istorija aiškiai parodo, kad verta leisti „Google“ atlikti savo darbą ten, kur net ir patys gamintojai neturi pakankamo žinių bagažo.
Tai yra ta gražioji Android kūrimo pusė, kai Google gali padėti patobulinti ar įgyvendinti tai, ko nesugeba telefonų gamintojai.
„Nexus“ projekto pabaiga
Tuo metu dar niekas nežinojo, kad 2015 m. bus „Nexus“ programos pabaigos pradžia.
Nuo 2010 m. programos pradžios į „Nexus“ projektą įsitraukė ir dalyvavo pirmaujantys išmaniųjų telefonų gamintojai, tokie kaip HTC, Samsung, LG, Motorola ir Huawei. Buvo siekiama išleisti tobulą Android telefoną varomą naujausios operacinės sistemos versijos. Pagrindinis „Nexus“ projekto tikslas buvo Android valdymo funkcionalumas ir vartotojo patirtis, be jokių kitų programinės įrangos modifikacijų, kurias tuo metu mėgo mobilaus ryšio operatoriai ir kiti telefonų gamintojai.
2015 m. Google bendradarbiavo su dviem įmonėm į telefonų rinką atvedant du unikalius įrenginius: LG išleidžiant „Nexus 5X“ ir „Huawei“ dėl „Nexus 6P“ atsiradimo. Abu telefonai buvo paskelbti 2015 m. rugsėjo mėnesį.
Varomi šviežutėlės „Android 6.0 Marshmallow“ versijos modeliai buvo gana gerai vertinami tiek apžvalgininkų, tiek Android entuziastų.
Abu telefonai buvo vieni pirmųjų, kurie naudojo USB-C jungtį ir vieninteliai „Nexus“ serijos telefonai, kuriuose integruoti pirštų atspaudų skaitytuvai. Iki „Android Oreo“ pasirodymo jie ir toliau reguliariai gavo Google programinės įrangos naujinius.
2018 m. gruodžio mėn. išleisdama paskutinį saugos pataisymo atnaujinimą, Google oficialiai nustojo palaikyti „5X“ ir „6P“ modelius.
NVIDIA pristato „Tegra X1“ čipsetą integruotą „NVIDIA Shield TV“ box’e
Pamenate, dar 2014 m. kompanija žengė pirmą žingsnį Android televizijos valdymo link? „Nvidia” kompanija padarė tą patį, tik iš savo pusės labai gerai paruošusi namų darbus.
„NVIDIA Shield TV“ įrenginį verta paminėti kaip vieną geriausiai išsilaikiusių rinkoje nuo pat jo atsiradimo. Pirmą kartą paskelbtas žaidimų kūrėjų konferencijoje 2015 m. kovo 3 d., „Nvidia Shield TV“ box’as akimirksniu tapo ne tik geriausiu „Android TV“ įrenginiu, bet ir vienu labiausiai išbaigtų gaminių, skirtų namų aplinkos pramogoms.
Tai buvo pirmasis „Android TV“ įrenginys, palaikantis 4K raišką, be NVIDIA moderniausio „Tegra X1“ procesoriaus, jis buvo pamiltas žaidėjų ir akcentuojamas kaip stebėtinai galinga mikrokonsolė.
Beje, tai yra tas pats procesorius, kurį „Nintendo“ naudojo labai populiarioje „Switch“ konsolėje.
NVIDIA tuo metu pristatė ir savo žaidimų valdiklį, o Bluetooth funkcijos palaikymas reiškė, kad žaidėjai gali taip lengvai prijungti bet kurį kitą valdiklį esantį rinkoje.
Išorinis mikrokonsolės dizainas buvo aptakus, futuristinis ir pagamintas iš aliuminio lydinio. Iki 2019 m. perdarymo įrenginio išvaizda beveik nepakito.
Didelę „NVIDIA Shield TV“ sėkmės dalį turėjo programinės įrangos palaikymas. Joks kitas Android TV box gamintojas neparodė tokio atsidavimo nuolat tobulinti vartotojo aplinką, kaip tą darė NVIDIA. Tai yra pagrindinė priežastis, kodėl „NVIDIA Shield TV“ nuo 2015 m. ir toliau priklauso Android TV segmentui, nes nei viena transliacijos dėžutė iki šiol neprilygsta „Shield TV“ transliacijos ir žaidimų meistriškumui.