Tvarumas nėra tik madinga tema, kurią technologijų vadovai atsitiktinai mini. Tai yra pagrindinė vertybė, kuria vadovaujasi Fairphone – maža olandų kompanija. Skirtingai nuo didesnių korporacijų, tokių kaip Apple ir Samsung, kurios atrodo abejingos arba nepajėgia suteikti pirmenybės sąžiningumui prieš savo vartotojus, darbuotojus ir aplinką.
Fairphone telefonų tvarumas pasižymi tuo, kad jie projektuojami naudojant tvarias medžiagas ir sąžiningus sprendimus gamyboje. Fairphone telefonai sukuriami taip, kad pagal kiekvieno vartotojo naudojimo įpročius, išmanusis jam nepriekaištingai tarnautų penkerius metus ar dar ilgiau. Dauguma Android vartotojų apie Fairphone išgirdo pirmą kartą, kai ši kompanija įgyvendino kažką nepaprasto ir revoliucingo, pvz., pradėjo teikti programinės įrangos ir saugumo atnaujinimus 2019 m. kitų kompanijų parduotiems telefonams, kai jiems programinis palaikymas oficialiai jau buvo nutrauktas. Fairphone įsipareigojimas tvarumui ties čia nesibaigia, nes kompanija 2019 m. išleistiems telefonams pasižadėjo teikti programinį palaikymą iki pat 2026 m. Toks atsidavimas tvarumui greitai išskyrė Fairphone kompaniją, kaip naujo vartojimo koncepto lyderę telefonų rinkoje.
Savaime suprantama, kad Fairphone telefonų gamybos procesas nėra visapusiškai ekologiškas. Jis toks ir negalėtų būti, kai gaminama įvairiausius komponentus savyje talpinanti technologija, kur kiekvienas jų sukurtas iš skirtingų medžiagų. Tačiau tvarumo srityje Fairphone įrėmina puikų pavyzdį, kuriuo pvz., Apple ir Google kompanijos negali sekti dėl savo išmaniuosiuose telefonuose naudojamo perdirbto aliuminio lydinio. Fairphone kompanija šiuo atveju naudojasi ekologiškesnėm priemonėm ir renkasi iškasamą aliuminio lydinį savo Fairphone telefonuose. Kompanija yra atvira prieš vartotojus dėl savo ribotų gamybinių išteklių, bet juos akivaizdžiai kompensuoja ekologiškesnėm priemonėm.
Darbuotojų sąžiningumas olandų kompanijoje yra ne ką mažiau svarbus tvarumo aspektas, todėl Fairphone užtikrina, kad kompanijos darbuotojai gautų orų atlyginimą. Vienas iš puikių pavyzdžių, kai dar 2020 m. Kinijos darbuotojai gavo papildomą keturių mėnesių atlyginimų dydžio išmoką, kaip metinę premiją, už puikius įmonės finansinius rodiklius. Fairphone taip pat laikosi sąžiningos prekybos ir užmokesčio modelio, mokėdama pridėtinę kainą už auksą ir volframą iškasamą Ruandos valstijoje (Pietų Afrika), siekdama nepalaikyti prastų darbo sąlygų kitur. Nors Fairphone neturi išteklių naudoti 100% perdirbtų medžiagų, ji užtikrina, kad jos tiekimo grandinė kasybos medžiagoms būtų skaidri, be trečiųjų šalių piktavališko pasipelnymo, o darbuotojams būtų sąžiningai atlyginama.
Sąžiningumas prieš savo vartotojus yra labai svarbus tvarumui. Tokios kompanijos gigantės kaip Samsung, Huawei ar Apple naudoJa perdirbtas medžiagas savo telefonuose ir juos kuria taip, kad būtų skatinamas vartojimas. Dėl šių priežąsčių, tokių telefonų remontas paprastam vartotojui yra per sudėtingas, o kartais ir visai neįmanomas. Kas pasaulyje ir sukelia elektronikos atliekų problemą. Tuo tarpu Fairphone projektuoja savo telefonuose lengvai išrenkamus komponentus, komplektacijoje pridėdama ir reikiamus telefono remonto įrankius, papildomas dalis ir išrinkimo patarimus su schemomis. Savo gaminiams suteikdama penkerių metų garantiją kompanija skatina ilgalaikį telefonų vartojimą per visą tą laikotarpį įsipareigodama užtikrinti klientų pasitenkinimą. Šiuos Fairphone kompanijos tvarumo privalumus pristatė MKBHD savo video apžvalgoje:
Iškyla klausimas, kodėl didesnės įmonės, tokios kaip pvz., Apple ir Samsung negali sekti Fairphone kompanijos pavyzdžiu. Suprantama, kad prekybos mastas ir akcininkų spaudimas siekiant maksimalaus pelno gali kelti iššūkių, tačiau tai galiausiai susiję ir su tinkamų prioritetų nustatymu. Fairphone yra pasiryžusi investuoti į tvarumą, net jei tai reiškia potencialaus pelno aukojimą. Apple ir Samsung, kita vertus, didesnį prioritetą teikia pelnui nei tvarumui ir vartotojų pasirinkimo laisvei. Su visuomenės spaudimu ir tikru noru pasikeisti, didesnės įmonės turi visas galimybes pasekti Fairphone kompanijos pavyzdžiu, tačiau tai reikalauja požiūrio ir vertybių perdėliojimo įmonės viduje.