2010 | 2011 | 2012 | 2013 | 2014 | 2015 | 2016 | 2017 | 2018 | 2019
Pirmieji Android laikrodžiai ir Android 5.0 Lollipop atsiradimas
„Google“ įsitraukė į mažus nešiojamus daiktus naudodama „Android Wear“ – išlengvintą „Android“ versiją, skirtą mažai energijos naudojančiai įrangai, pavyzdžiui išmaniesiems laikrodžiams. Bendradarbiaujant su Samsung, LG, Motorola ir ASUS, pirmoji išmaniųjų laikrodžių banga prasidėjo būtent 2014 m. antroje pusėje.
„LG G Watch“ ir „Samsung Gear Live“ buvo pirmieji „Android Wear“ išmanieji laikrodžiai, pakliuvę į vartotojų rankas, tačiau antraštėse dominavo „Moto 360“. „Motorola“ išmanusis laikrodis išsiskyrė apvaliu dizainu ir aukšta medžiagų kokybe – jis buvo pateiktas su „Horween Leather“ juosta, taip pat turėjo geresnį įkrovimo mechanizmą.
Nepaisant to, kad „Moto 360“ ekranas apačioje turėjo „bortelį“, skirtą aplinkos šviesos jutikliui, tai nesutrukdė sėkmingiems pardavimams. Žinoma, didžiulę „Android Wear“ sėkmės priežastį lėmė programinė įranga: užuot tiesiog atvaizduojant pranešimus iš telefono, buvo galima atsisiųsti programėles, kurios pasileisdavo čia pat ant riešo. Pati vartotojo sąsaja buvo suprojektuota taip, kad būtų lengva naršyti ekraną perbraukiant gestais, o „Google“ naudojo „Google Now“ stiliaus pranešimus ir perspėjimus. Aišku, ankstyvas „Android Wear“ pasirodymas turėjo dalį programinių netikslumų, bet jo potencialas ir galimybių gausa tai užgožė.
OnePlus One debiutas
„OnePlus“ kaip gamintojas, rinkoje pasirodė 2014 m., pristatydamas „OnePlus One“, o tai privertė kiekvieną išmaniųjų telefonų gamintoją atsistoti ir įsidėmėti šį pavadinimą. „OnePlus“ kažkokiu būdu sugebėjo sukrauti naujausią Android operacinę sistemą į telefoną, kainuojantį vos 299 USD, ir tai buvo dar vienas netikėtas kartelės kilstelėjimas visiems konkurentų flagmanams.
„OnePlus“ kartu su „Cyanogen“ pasiūlė modifikuotą „CyanogenMod 11“ versiją. Pradžioje telefono prieinamumas buvo toks ribotas, kad „OnePlus“ įsigyti išeidavo tik kvietimo sistema. Telefoną galima būdavo gauti tik turint kvietimo kodą.
„OnePlus One“ veikdamas tobulesnėje modifikuotoje operacinėje sistemoje buvo tikrojo Android orientyras, nes jis visiems parodė, kad egzistuoja perspektyvus tikrų flagmanų pasirinkimas. Žinoma, buvo ir kitų Kinijos gamintojų, kurie išleido panašios kainos telefonus su aukščiausios klasės parametrais, tačiau dėka „Cyanogen” kompanijos prisidėjimo, „OnePlus“ išsiskyrė savo programine įranga. Tuo metu, kai „CyanogenMod“ versiją vartotojai gaudavo vos išpakavus naująjį flagmaną, buvo verta pamąstyti ir apie kitus modifikuotas Android versijos (custom ROM) platformas. „OnePlus“ perkėlė Android modifikacijas į naują etapą, kuriuo žengė vėlesni modeliai, o jos partnerystė su „Cyanogen“ paklojo pagrindą „Oxygen” modifikuotai Android sistemai.
Po penkerių metų „OnePlus“ ir toliau dominuoja šioje kategorijoje, ir nors jo dizainas bei programinė įranga drastiškai pasikeitė, į išskirtinio valdymo vertybes orientuotas požiūris galioja iki šiol.
Android 5.0 Lollipop pasirodymas
Android 5-oji versija buvo pristatyta 2014 m. spalį ir ji tapo vienu didžiausių Google platformos leidimų. „Lollipop“ įvedė pradžią naujo dizaino ir jungtinio įrenginių valdymo epochoje, suvienijusi Google kalbą telefonuose, planšetiniuose kompiuteriuose, televizoriuose ir internete. Iki to laiko Google projektavimo komandos dirbo ties „Gmail“ aplikacijos valdymo išvaizda, kuri atrodė visiškai skirtingai nuo tuo metu dar naudojamos Android 4 „Ice Cream Sandwich” aplinkos vaizdo. Viskas staiga pasikeitė su 5-osios versijos pasirodymu, kai „Google“ pagaliau nusprendė suvienodinti visų savo paslaugų išvaizdą.
„Lollipop“ nestigo naujų funkcijų, įskaitant veikiančius užrakinto ekrano pranešimus, greitų nustatymų meniu, akumuliatoriaus taupymo režimą, „Smart Lock“, kad būtų galima sklandžiai atrakinti telefoną naudojant patikimą įrenginį, svečio režimą, „OK Google“ kreipinio atpažinimą ir dar daugiau.
Naujas Android aplinkos dizainas davė didelį efektą ir patogesnei vartotojo sąsajai, įnešant šiuolaikiškesnių spalvų ir daugiau estetikos. Nors per pastaruosius penkerius metus buvo atlikta keletas vaizdinių pataisymų, iš esmės ta pati dizaino stilistika Android platformoje naudojama iki šiol.
Sekantis kompanijos žingsnis tais pačiais 2014 m. buvo orientuotas į televizorius.
Google pristatė „Android TV“. Tai aplinka, kuri leido ženkliai patogiau naršyti išmaniuosiuose televizoriuose ir tuo pačiu technologijų gigantei kontroliuoti visą vartotojo patirtį per dar vieną išmaniųjų įrenginių sritį. Kadangi TV gamintojai į naują aplinką negalėjo pridėti savo programinių paslaugų, aplikacijų ar atlikti kitų modifikacijų, tai buvo deklaruojama kaip virusams atspari platforma.
Skirtingai nuo kitų išmaniųjų TV platformų, „Android TV“ daugiausia dėmesio buvo sutelkta į atradimus. Galimybė įdiegti programas tiesiogiai iš „Google Play“ parduotuvės leido jai ženkliai išsiskirti, o integravus „Google Cast“, buvo lengva perduoti turinį iš savo telefono ar planšetinio tiesiogiai į televizorių.
Google sujungė „Sony“, „Sharp“, „Vizio“, „Hisense“, „Philips“ ir kitus didžiuosius televizorių gamintojus tam, kad globaliai integruoti „Android TV“. Vėliau platforma buvo pradėta taikyti ir „TV box” priedelių valdyme.
Beje, prieš keletą metų kompanija pristatė asistento integraciją į „Android TV“, kad ieškant balsu būtų lengva susirasti mėgstamas laidas ir filmus.
Google pasitelkiant „Motorola“ pristato „Nexus 6“
Jis buvo tiesiog per daug padidintas „Moto X“ modelis su „Android 5.0 Lollipop“ operacine sistema. Didelis ir nepatogus naudoti, o 649 USD kainos etiketė gerbėjų taip pat nesužavėjo. Jo gabaritai 159,3 x 83 x 10,1 mm. buvo labiau skirti kišenėms plėšyti, o ir pati dizaino koncepcija neatrodė tokia žavinčiai elegantiška lyginant su tuo metu kur kas patraukliau atrodančiais „Galaxy“ serijos modeliais.
Xiaomi pristato Redmi Note – vos 100 USD vertės telefoną
Xiaomi“ nebuvo pirmoji, išleidusi 100 USD kainuojantį išmanųjį telefoną, tačiau „Redmi Note“ buvo pirmasis 100 USD kainuojantis telefonas, kurį iš tikrųjų galėjote naudoti daugiau nei 30 minučių be noro išmesti jį pro langą. Ir nors techniniai parametrai pagal šių dienų modelius atrodo gan kuklūs, „Redmi“ nustatė naują standartą startinio lygio išmaniųjų kategorijoje.
Tai leido kompanijai žengti į naujas rinkas, tokias kaip tuo metu stipriai augusi Indija.
Pradinio lygio segmento modeliai buvo plačiai žinomi kaip išmanieji, kurie vartotojus pasiekdavo su pasenusios „Android“ versijos operacine sistema. „Xiaomi“ įsitraukimas į šią kategoriją taip pat veikė kaip utilizatorius kitiems Kinijos gamintojams, kurie mažiau galvodami apie vartotojo aplinkos valdymo patirtį į tai nesutelkdavo pakankamai dėmesio.
„Xiaomi“ toliau kartojo „Redmi Note“ dizainą su geresnėmis specifikacijomis ir daugiau funkcijų, o 2018 m. paskelbė, kad „Redmi 5A“ yra geriausiai parduodamas „Android“ telefonas visame pasaulyje.